Etiketter

, , , , , , , , , , ,

Jag exprimerar vidare i köket och frukosten har fått t välförtjänt fokus den sista tiden. Det är så underbart numera. En måltid som jag hatade men som jag faktiskt ser fram emot för det mesta.

Här om dagen testade jag att göra kiwikräm. Det blev gott och jag kommer göra det igen men där kan jag varna att även om den blir sött men syrlig så blir den inte rund i smaken och det berör ju förstås på att frukten i sig är lite sträv.

Svärmor kom med jordgubbar igår så i morse testade jag jordgubbskräm på färska gubbar. Det blev mycket gott och jag börjar fantisera vidare. Undrar hur det skulle vara att göra persikokräm? Något jag får testa lite senare när de kommer vara som finast.

image

Jordgubbskräm (med en halv liten banan) och min egna grenola

image

Kiwikräm (med en halv liten banan) och min egna grenola

Recept på grenolan kommer vid ett senare tillfälle.

🙂

