Etiketter

, , , , ,

För två veckor sen skrev jag om Diet Shake och deras smakprover som finns i smakerna hallon, jordgubb, jordgubb-banan, blåbär-vanilj, ananas och sist men inte minst den klassiska smaken choklad.
wpid-20121218_190514-1.jpg

I morse klämde jag i mig den sista. Det kändes nästan som en tvångsmatning, urk! Men jag ville prova alla först innan jag kunde ge en rapport om hur de var. Dessutom kände jag att det var lite bråttom så jag kunde varna eller tipsa er om det.

Först och främst vill jag börja med att berätta att jag kommer definitivt inte att köpa någon av dom igen.

Inledningsvis vill jag berätta om det positiva vilket var att det faktiskt fanns möjlighet för mig att testa produkten först. Verkligen ett plus till Diet Shake för det. Det som var positivt med själva shaken var att den var lätt att skaka och konsistensen var len i munnen och behaglig utan några pulverrester. Den luktar gott och funkade i olika modeller av skakers (testade med tre).

Tyvärr kom en effekt direkt efter lenheten i munnen. Vilket egentligen är det enda negativa med shaken. Tungan fullkomligt krusade sig i munnen och samma effekt som en citron ger i munnen fick man av shaken. Inte på grund av att den är sur utan för att det var fruktansvärt söt. Jag gillar sött men det här var fruktansvärt.

Smakerna hallon, jordgubb och choklad var ok att dricka, jag kunde smaka, känna och bedöma för att komma fram till ett tack men nej tack. Jordgubb-banan och ananas var det en grimas vid första klunken men jag svepte båda snabb och längtade efter ett glas vatten att skölja ur sötman och följt av en tandborste. Den jag verkligen hade hoppats på drack jag som nummer två, blåbär-vanilj. Vad kunde gå fel? men den var sååå vidrig. Det var till och med att jag sa högt ”nej fy så vidrig!” och rynkade ansikten så som många gör när de tar en nubbe till sillen.

En shake som har så mycket positivt för sig fullkomligt fallerar enligt min smak just pga av smaken. Sötman gör den fullkomligt vedervärdig. Så här med vill jag varna dig för denna shake eller tipsa dig om du gillar sött.

Nej, här får Diet Shake se över sina testsmakare!

